نوشته شده توسط : بهرام
 

از میان علائم ظهور امام زمان علیه السلام کدام یکه حتمی هستند و اتفاق خواهند افتاد ؟

با نگاهی به روایات معصومین متوجه می شویم 5 مورد از نشانه های ظهور به طور حتم اتفاق می افتند.به طوری که امامان معصوم بر آنها تأکید فراوان کردند که این 5 مورد حتماً باید قبل از ظهور اتفاق بیفتد.

1) خروج سفیانی پیش از قیام حضرت مهدی : مردی از نسل ابوسفیان که در منطقۀ شام خروج میکند و با تظاهر به دینداری گروه زیادی از مسلمانان را فریب می دهد و بخش گسترده ای از سر زمین های اسلامی را به تصرّف خود در می آورد ، او به قتل عام شیعیان می پردازد و برای کشتن و یافتن آنها جایزه تعیین می کند . از روایات استفاده می شود که او پلیدترین مردمان است ولی همواره ذکر یارب یارب بر زبانش جاری است! پس از اینکه از ظهور حضرت مهدی علیه السلام با خبر می شود با سپاه عظیمی به سویشان حرکت می کند که در منطقه ای میان مکه و مدینه بنام «بیداء» با سپاه امام روبرو می شود و به امر خدا در زمین فرو می رود.

2) خروج یمانی : خروج یکی از سرداران از اهل یمن که مردم را به حق و عدالت دعوت می کند.

3) خسف در بیداءِ : واژۀ خسف به معنای فرو رفتن و پنهان شدن است و بیداءِ نام سرزمینی است میان مکه و مدینه . این نشانه در مورد سفیانی و سپاهش به وقوع می پیوندد .

4) صیحۀ آسمانی : ظاهراً صدایی است از آسمان که بر اساس بعضی روایات ندای جبرائیل است که در آستانۀ ظهور حضرت مهدی عج  از آسمان شنیده می شود و همه مردم جهان آن را می شنوند.

5) قتل نفس زکیه : او که از نشانه های حتمی و متصل به ظهور امام  (ع)  است، طبق بیان رویات آن است که بین رکن و مقام که بهترین مکان هاست جوانی کشته می شود. فرد یاد شده که از اولاد امام حسن مجتبی علیه السلام هست و شخصیتی بر جسته دارد و بی گناه به قتل می رسد ، او مخلصانه در راه تبلیغ امام زمان عج می کوشد و مظلومانه به قتل می رسد.


بر گرفته از کتاب فرهنگ نامۀ مهدویت ، خدامرادسلیمانیان ، ذیل موضوعات ذکر شده در صفحات متعدد.


http://ahd-2.persianblog.ir/

:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام
در دستگاه خلافت اسلامى و جانشینى پیامبر اسلام (ص)، مردى که مقام خلافت را اشغال کرده بود و “یزید بن معاویه” نام داشت. “یزید” میمونى داشت که به او “أبو قیس” مى گفتند. این میمون را در مجلس میگسارى خود حاضر مى کرد و براى او تشکى مى انداخت و او را مى نشانید و ...

در دستگاه خلافت اسلامى و جانشینى پیامبر اسلام (ص)، مردى که مقام خلافت را اشغال کرده بود و “یزید بن معاویه” نام داشت.
“یزید” میمونى داشت که به او “أبو قیس” مى گفتند. این میمون را در مجلس میگسارى خود حاضر مى کرد و براى او تشکى مى انداخت و او را مى نشانید و او را بر گرده خر ماده اى که براى مسابقه و اسب دوانى تربیت شده بود سوار مى کرد، زین و لجام بر گرده آن ماده خر مى بستند و این میمون را بر او سوار مى کرد و با اسب ها به اسب دوانى و مسابقه مى بردند.
در یکى از روزها “أبو قیس” مسابقه را برد. بر تن این میمون جامه و قبایى از حریر سرخ و زرد پوشانده و دامنها را به کمرش زده بودند و بر سر او کلاهى نهاده بودند که نقش هاى درشت داشت و به رنگ هاى مختلف آراسته گشته بود.
روزی به “یزید” خبر دادند که یکی از صحابه پیامبر (ص) از دنیا رفته است. “یزید” گفت: خداوند لعنتش کند ببرید او را دفن کنید.
اما وقتی میمون “یزید”، “أبو قیس” مرد دستور داد تا همه سران مملکت را جمع کنند و طبق تاریخ هفتاد هزار نفر جمع شدند تا در تشیع جنازه میمون با وفایش شرکت کنند.
وقتی این مطلب را می خوانیم متوجه می شویم که چرا امام حسین (ع) وقتی می خواست قیام کنند، فرمودند: همانا من برای اصلاح در دین پیامبر (ص) قیام کردم، اسلامی که برای تشیع جنازه یک میمون هفتاد هزار نفر را جمع می کند.
منبع: بررسى تاریخ عاشورا، مرحوم آیتى، ص ۷۷

 



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام

«حسین ! اى پرچم خونین حق بر دوش،

حسین ! اى انقلابى مرد

حسین ! اى رایت آزادگى در دست،

در آن صحراى سرخ و روز آتشگون‏

قیام قامتت در خون نشست، اما

پیام نهضتت برخاست‏

از آن طوفان «طف» در روز عاشورا، ‏

به دشت «نینوا» ناى حقیقت از «نوا» افتاد

ولى ...‏

مرغ شباهنگ حقیقت ، از نواى ناله «حق ، حق » نمى‏افتد».‏

سلام بر تو ، اى حسین !

اى حسین ... اى شراره ایمان !‏

اى حسین ... اى در سكوت سرخ ستم، شهر آشوب!‏

در بهت خاموشى و ترس، تلخابه فریاد را در حلقوم شب ریختى و با نامردان تبهكار ، مردانه در آویختى.‏

عاشوراى تو، انفجارى از نور و تابشى از حق بود كه بر «طور» اندیشه‏ها تجلى كرد و «موسى خواهان» گرفتار ‏در «تپه» ظلمت ظلم را از سرگردانى نجات بخشید.‏

چه مى‏گویم؟ ... تو تاریخ را به حركت آوردى و زبان زمان را به سرودن حماسه‏هاى زیباى ایثار و جهاد و شهادت ‏گشودى . لحظه لحظه تاریخ را عاشورا ساختى و جاى جاى سرزمین‏ها را كربلا...‏

خفته بودیم و بى خبر ... اما تو، این «مصباح هدایت» و اى «كشتى نجات» گام خسته ما را به تلاش كشاندى و ‏افسردگى یأسمان را به شور امید مبدل ساختى و از سكوت و درنگ و وحشت ، به فریاد و هجوم و شجاعتمان ‏رساندى و پاى كوفته و پر آبله ما را، تا بام آگاهى و تا برج بیدارى فرا بردى. ‏

سلام بر تو ، اى حسین !‏

سلام بر خط شفقگون كربلا، كه خون تو را، اى خون خدا - همواره بر چهره افق مى‏پاشد و غروب هنگام، ‏سرخى آسمان مغرب را به شهادت مى‏گیرد ، تا آن جنایت هولناك را هر چه آشكارتر بنمایاند و چشم تاریخ را بر ‏این صحنه همیشه خونین بدو زد و گوش زمان را از آن فریادها تندر گونه آن عاشوراى دوران ساز، پر كند.‏

اى حسین ... اى عارف مسلّح !‏

كربلاى تو، عشق را معنى كر دو انقلاب تو اسلام را زنده ساخت و شهادت تو، حضور همیشگى در همه زمان‏ها ‏و زمین‏ها بود.

«اى حسین » ...‏

تو كلاس فشرده تاریخى .‏

كربلاى تو، مصاف نیست‏

منظومه بزرگ هستى است ، ‏

طواف است.‏

پایان سخن ‏

پایان من است ‏

تو انتهاى ندارى ...


منبع:تبیان


:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام

ماسک انار برای چین و چروک صورت

جالب است بدانید که از ماسک انار برای مقابله با چین و چروک پوست صورت استفاده می کنند.

 

انار به دلیل داشتن "آنتی اکسیدان های قوی"، با رادیکال های آزاد که عامل اصلی پیری پوست هستند، مقابله می کند.

یکی دیگر از علل مفید بودن انار برای پوست، غنی بودن از "اسید الاژیک" است.

 

پوست انار برای استفاده ی موضعی (ماسک) بهتر است، اما اگر ممکن نبود، از دانه های انار نیز می توان استفاده کرد.

 

امروزه شرکت های سازنده مواد آرایشی - بهداشتی ، در محصولات مختلفی مانند شوینده های صورت، لوسیون های پاک کننده، کرم های مرطوب کننده و ماسک های صورت از انار استفاده می کنند.

 

برای استفاده موضعی، مقداری آب انار را بگیرید و آن را بدون مخلوط کردن با چیز دیگری روی پوست صورت خود بمالید. این کار باعث روشن شدن پوست می شود و برای تغذیه پوست هم بسیار مناسب است.

 

برای جوش هم مفید است

از انار به صورت موضعی برای درمان آکنه نیز استفاده می کنند.

روش تهیه یک ماسک برای بهبود آکنه به این ترتیب است که : مازو، پوست انار، گل ارمنی و مندل را بکوبید و با سرکه و گلاب آمیخته و روی جوش ها بمالید تا بهبود حاصل شود.

 

البته باید اذعان کرد که امروزه بیماران زیر نظر متخصصان پوست و مو، از داروهای موضعی یا خوراکی برای درمان جوش های صورت یا بدن استفاده می کنند، اما به هر حال در طب سنتی ما نیز دستورات بسیار جالبی وجود دارد که انصاف نیست آنها را به طور کامل کنار بگذاریم، کما این که بسیاری از افراد با مراجعه به متخصصان طب سنتی و مصرف داروهای گیاهی مختلف، نتایج درمانی قابل قبولی به دست می آورند.

دکتر بهروز باریک بین - متخصص پوست و مو



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام
مهدویت در نزد اهل تسنن
پوستر امام زمان علیه السلام

در زمینه بحث خاص و تطبیقی مهدویت نیز بسیاری از دانشمندان اهل سنت به همان كیفیتی كه ما درباره امام زمان(عج) معتقدیم، اعتقاد دارند و اگر نام علمای سنی كه به این اعتقاد استوارند ذكر شود، به كتابی ضخیم تبدیل می‌شود. برخی علمای اهل سنت پا را از این هم فراتر گذاشته و گفته‌اند ما امام زمان(عج) را زیارت كرده‌ایم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله فاطمی‌نیا در سخنانی در نشست خبری جشنواره بین‌المللی آخرین منجی، از تحریفات وارد شده در برخی متون اسلامی درخصوص امام زمان(عج) پرده برداشت.

به نوشته جام جم، حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا با بیان این‌كه در مساله عام مهدویت بین شیعه و سنی هیچ اختلافی نیست، گفت: در زمینه بحث خاص و تطبیقی مهدویت نیز بسیاری از دانشمندان اهل سنت به همان كیفیتی كه ما درباره امام زمان(عج) معتقدیم، اعتقاد دارند و اگر نام علمای سنی كه به این اعتقاد استوارند ذكر شود، به كتابی ضخیم تبدیل می‌شود.

استاد فاطمی‌نیا اضافه كرد: متقی هندی كه كتاب «كنزالاعمال» او مرجع و منبع اهل سنت است، خود كتابی مستقل با نام «البرهان فی علامات مهدی آخر الزمان» نگاشته است و حتی برخی علمای اهل سنت پا را از این هم فراتر گذاشته و گفته‌اند ما امام زمان(عج) را زیارت كرده‌ایم.

وی افزود: عالم برجسته اهل سنت شیخ عبدالوهاب شعرانی در كتاب «المیزان الكبری» با بیان خصوصیات حضرت صاحب‌الامر(عج) می‌گوید كه زمان ولادت وی نیمه شعبان سال 255 هجری است و ادامه می‌دهد كه: و هوحی الموجود باق حتی الان یعنی به زنده بودن ایشان تصریح می‌كند.

فاطمی‌نیا درباره تصریحات ابن‌عربی عارف بزرگ اسلامی درخصوص حضرت حجت(عج) گفت: در فتوحات مكیه جایی كه او در خصوص امام زمان(عج ) صحبت می‌كند، می‌گوید كه او كسی است كه دنیا را پس از پر شدن از ستم پر از عدل و داد می‌كند و اگر یك روز از دنیا باقی مانده باشد، آنقدر طولانی می‌شود تا او ظهور كند.

وی اضافه كرد: در تمام نسخه‌های اخیر اعم از چاپ 8 جلدی 130 سال پیش در مصر، چاپ 4 جلدی شیخ عبدالغنی نابلسی در سوریه و چاپ 5 جلدی كشمیری در مصر پس از ذكر این عبارت فقط نوشته شده است كه: من ولد فاطمه رضی‌الله عنها.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: شیخ عبدالوهاب شعرانی عالم مصری قرن نهم كه به گفته خود به نسخه اصلی فتوحات مكیه دسترسی داشته، در تلخیصی كه از این كتاب با نام «الیواقیت و الجواهر» نوشته است، عبارت صحیح ابن عربی را در این خصوص آورده است و در آنجا ابن عربی پس از ذكر نام حضرت زهرا(س) تصریح می‌كند: و والده الامام العسكری(ع) و سپس نام پدران امام حسن عسكری تا امیر المومنین (ع) را ذكر می‌كند.

فاطمی‌نیا تصریح كرد: حتی ابن عربی در ضبط دقیق اسامی ائمه توجه داشته، مثلا آورده است: الامام التقی بالتاء و الامام النقی بالنون.

 

موسوی - گروه دین و اندیشه تبیان



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام
جانماز، تسبیح، مهر

حقیقت آن است که نماز را بپاس نعمتهای بیکران الهی و عنایتهای لحظه لحظه و گوناگون آن خدای بزرگ بپا می‌داریم. نمازی که ستون خیمه دین است. نمازی که اگر قبول شود سایر عبادات قبول شده و پذیرفته می‌شود (1). نمازی که معراج مومن است (2). نمازی که بازدارنده انسان است از هر بدی (3).

اما آیا هر نمازی چنین است؟.............

 



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام

آنچه در اينجا مي خوانيد مناظره اي است فرضي ميان خداوند متعال و محمدبن عبدالوهاب که سخنان خداوند از قرآن کريم اخذ و سخنان محمدبن عبدالوهاب از افکارش و افکار وهابيان امروز گرفته شده است....




:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام

عملکردها و فعالیت های جهان غرب بر ضد مهدویت

اقدامات غرب در جهت مخدوش نشان دادن انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج)




:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام

شرک دانستن یکجا نوشتن کلمه ی "الله" و "محمد"

شرک دانستن یکجا نوشتن کلمه ی

به ادامه مطلب بروید..............



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهرام
Second Copy v7.1.4
SECOND COPY نام نرم افزاری می باشد که به وسیله آن کاربران قادر خواهند بود تا از اطلاعات مختلف خود فایل های پشتیبان تهیه نمایند تا در صورت از دست دادن اطلاعات با بازیابی آن ها اطلاعات خود را مجددا به دست آورند. این نرم افزار از ابزارهای مختلفی برای کمک به کاربران در این زمینه استفاده می کنند و بدین ش ...
حجم فایل : 2.11 MB
تعداد دريافت : 147
RECOVERYER 2010 ULTIMATE EDITION نام نرم افزاری است که از فایل ها و ایمیل های پاک شده پشتیبانی می کند. این نرم افزار می تواند هر فرمتی را بازگردانی نماید و حتی ایمیل هایی که بر حسب اشتباه حذف شده اند را بازگردانی نماید. از ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار ، قابلیت بازگردانی اطلاعات از هارد دیسک ...
حجم فایل : 3.51 MB
تعداد دريافت : 571
CYBERLINK POWERBACKUP 2.50.5529 نام نرم افزاری دیگر از کمپانی بزرگ CYBERLINK است که قدرت خاصی در تهیه نسخه های پشتیبان از انواع فایل ها را دارد .
به جرات می توان گفت یکی از مشکلاتی که شرکت های بزرگ همیشه در خطر مواجه با آن هستند ، از بین رفتن اطلاعات و آرشیو اطلاعاتی آن ها است . مطمئنا شرکت هایی ...
حجم فایل : 34.9 MB
تعداد دريافت : 61
یک برنامه کوچک و رایگان برای بازگرداندن فایل های پاک شده از فایل سیستم های FAT و NTFS .
این نرم افزار توسط یکی از کاربران به نام ZAKERI_Mجهت شرکت در مسابقه دانلود ارائه شده است
حجم فایل : 378 KB
تعداد دريافت : 1104
شما با این نرم افزار، CD و DVD دلخواه خود را رایت کرده و بر روی آن پسورد قرار دهید تا اگر بر اساس یک اتفاق، به دست فردی افتاد، به سادگی نتواند، محتوای دیسک شما را ببیند. جالب تر این که این نرم افزار از فایل های ISO هم پشتیبانی می کند و شما می توانید ایمیج هایی را که از دیگر دیسک ها گرفته اید، قفل گذ ...
حجم فایل : 4.41 MB
تعداد دريافت : 494
RECOVER MY FILES یکی از قویترین برنامه های ریکاوری اطلاعات پاک شده است این نرم افزار قادر به بازیابی اطلاعات پاک شده از سطل آشغال ویندوز ، فایلهای پاک شده ی آلوده ای که توسط آنتی ویروس ها پاک میشود ، فایلهائی که به دلیل نواسانات برق پاک شده است و حتی فایلهایی که پس از فرمت هارد دیسک شما رخ داده است ...
حجم فایل : 14.22 MB
تعداد دريافت : 1248
برترین نرم افزار ریکاوری اطلاعات از دست داده شده از دیدگاه سه سایت بزرگ دانلود.این نرم افزار به همراه سرعت بالا و دقت بالا کلیه ی فایل های شما را ریکاوری می کند.این نرم افزار در دو مد سریع و کامل شروع به اسکن سیستم شما می کند.در مد سریع بسیاری از فایل های حذف شده ی سیستم شما یافته می شوند ولی اگر می ...
حجم فایل : 5.12 MB
تعداد دريافت : 1008
پارتیشین ها بر روی هارد دیسک های کامپیوتر به علت ایجاد و حذف فایل های مختلف دچار پراکندگی در ذخیره سازی اطلاعات شده و این پراکندگی و گسترش سلول های ذخیره اطلاعات بر روی هارد دیسک در سرعت لود شدن کامپیوتر ، سرعت اجرای نرم افزار های مختلف، سرعت انتقال اطلاعات و... تاثیر فراوانی دارد. برای از بین بردن ...
حجم فایل : 3.69 MB
تعداد دريافت : 776
حتما پیش آمده که فایلی را پاک نموده اید و خواسته اید با نرم افزارهای بازیابی آن ها را برگردانید و حتما هم نام نرم افزارهای زیادی را شنیده اید. اما شرکتی که یک پیشرو در زمینه بازیابی اطلاعات به شمار می رود شرکتی نیست جز کمپانی نرم افزار Get Data. کمپانی بسیار قدرتمندی که یکی از فعالیت هایش در زمینه س ...
حجم فایل : 13.35 MB
تعداد دريافت : 962


:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()